www.email-benchmark.nl

"Een visueel statement: de E-mail Benchmark 2020 knalt eruit"

  • 34
    Meer downloads en leads (%)

    Meer downloads en leads dan vorig jaar rond hetzelfde moment.

  • 21
    Onderscheidend binnen het vakgebied (%)

    De E-mail Benchmark valt op: enthousiaste reacties extern én intern.

  • 28
    Meer aanvragen (%)

    Het document wordt echt als verrijking gezien en genereert meer aanvragen

Vraagstuk

Elk jaar brengt marketing automation-bureau Team ITG de ‘E-mail Benchmark’ uit. Online Marketeer Nina van der Burgh vertelt: “In dit document presenteren we de nieuwste inzichten in het vakgebied en onze eigen cijfers. We gebruiken hiervoor onder meer onze database, met 3,4 miljard e-mails. De E-mail Benchmark geeft ons een mooie aanleiding om (weer) in gesprek te gaan met onze doelgroep. Eerdere jaren pakten we het grafisch design hiervan inhouse op. Dat was nu niet mogelijk. Via ons netwerk kwamen we in contact met Marijke Meijer van AWESUM.”  

Doelstelling

Team ITG wilde van de E-mail Benchmark dit jaar echt een visueel statement maken. “Als marktleider willen we ons hiermee onderscheiden. Zodat geïnteresseerden denken: ‘Wow, dit móet ik in mijn bezit hebben.’ En lezen uiteraard. We wilden graag een magazinestijl: aantrekkelijk, opvallend. Met veel beeld en kleur. We hebben wel een huisstijlhandboek, maar veel grafische elementen staan niet in beton gegoten. Als het beter kan, mag dat. Graag zelfs.”

Samenwerking

Team ITG ziet AWESUM als een betrokken en flexibele partij. “Vanaf het eerste gesprek hadden we er een goed gevoel bij. Met Marlon kun je snel schakelen. Je kunt altijd aankloppen, dat vinden we belangrijk. En Marijke is ontzettend creatief. Ze heeft ons huisstijlhandboek doorgenomen en vervolgens hebben we haar de vrije hand gegeven. Ze heeft ons twee designvoorstellen gedaan. Met haar tweede voorstel heeft ze ons echt weggeblazen.”

Resultaat

De E-mail Benchmark 2020 is online te downloaden, gedrukt en per mail verstuurd naar (potentiële) klanten en andere geïnteresseerden. “Het is een prachtig, opvallend en creatief interactief document. Op dit moment is de E-mail Benchmark al vaker gedownload dan vorig jaar rond dezelfde tijd. We lopen nu al voor op het aantal leads, ontzettend mooi.”

Extern en intern reageren de mensen enthousiast. “Je merkt: we onderscheiden ons écht. De E-mail Benchmark heeft onze huisstijl zeker verrijkt. AWESUM is ondertussen onze vaste externe grafische partij geworden. Heel fijn dat ze ons blijven ondersteunen.”

Nina: "Het resultaat mag er zijn: we lopen nu al voor op het aantal leads"